Hier heb ik het langst tegenaan zitten te hikken.
Ten eerste zat ik met de maatvoering. Volgens het plan kan je met vier plaatjes uit de voeten en veel materiaal heb je inderdaad niet over. Maar als ik de totale lengte wilde gebruiken dan kwam ik breedte te kort. De oplossing is verschuiven tot de breedte dekkend is. Dat ga ik nu doen en het resultaat is dat ik twee extra dekdeeltjes ga inlijmen in het midden. Deze worden ongeveer 30 cm lang en dat materiaal heb ik nog wel.
Ten tweede zat ik te puzzelen hoe te lijmen. Eerst heb ik twee hulpplaatjes onder verstek gezaagd. Dit om de goede hoek te controleren en om ze met een lijmklem vast te zetten na het uitlijnen. Zo had ik twee referentiepunten toen ik de plaat op de lijm liet zakken.
Ten derde zat ik nog met de hellingshoek van het gangboord. Deze was te recht t.o.v. de andere delen dus was het schuren, schuren, schuren. De hellingshoek gelijk krijgen was het doel maar wat ik nog veel belangrijker vind is dat over de lengte het een rechte lijn blijft. Er komt nog wel een stootrand over, maar ik wil de lijn zo recht mogelijk hebben.
Dus nu is het zover, het eerste deel zit er op. Natuurlijk veel te veel lijm aangemaakt, maar er is niets zo vervelend dat je tijdens het lijmen weer lijm moet mengen. Vervolgens zoveel mogelijk overtollige lijm verwijderd want als je later weg moet schuren dan ben je wel even bezig, dat spul wordt knetterhard.